Unet on aika mielenkiintosia ku niitä alkaa sillee miettiä. Miks jotkut unet muistaa selvästi aamulla, mutta joitain ei muista ollenkaan? Onko niitä unia, jotka muistaa, tarkotus muistaa? Onko niissä jotai merkittävää alitajunnan tietoa josta vois olla hyötyä? Harvemmin jaksan ruveta pohtimaan jokasta unta jonka muistan nähneeni, mutta jotkut jää mieleen ja niitä alkaa miettiä tarkemmin. Mä en usko et mistään unikirjan symboleista on juurikaa apua selvittämään mitä oma uni tarkottaa, enemmänki se pitäis selvittää ite. Joskus kesällä pidin unipäiväkirjaa, ja siinä huomas et aluksi ku sitä alko pitää nii ei muistanu juuri mitää ja ne unet oli jotai puolen sivun pitusia. Mut sitte ku sitä oli pitäny jonku aikaa nii sitä selitystä alko tulla jo kuus sivua. Mun mielestä unipäiväkirjan pito olis mielenkiintosta, mutta arkipäivisin se on nii vaikeeta, koska se uni kannattaa kirjottaa ylös heti ku herää ja arkiaamuisin ei juurikaa oo aikaa kirjottaa monisivusta kuvausta jostaki unesta. Mutta niin, uskon ehkä että jos jollain unella on joku merkittävä tarkotus mun elämässä nii mä kyllä muistan sen. Esimerkiksi muistan viime yön unen nii hyvin. En kumminkaa ala selittää sitä tässä koska se on sen verran henkiläkohtanen. Mutta ensimmäistä kertaa mun elämässä mulle tuli mun unesta omantunnon tuskia. Tai siinä unessaki mua kadutti ja hävetti hirveesti se mitä tein siinä ja sitte ku aamulla heräsin nii mulle tuli kauheet omantunnon tuskat siitä et oon nähny sellasta unta. Vaikka eihän unia voi määrätä, mut silti. Mutta mua kiinnostaa hirveesti sillee se ku joka unessa on tietty tunne. Tai niinku painajaisessakaa ei välttämättä oo yhtää mitään pelottavaa mutta sen unen tunne vaan sattuu olemaan pelko, nii se uni tuntuu pelottavalta. Ku taas sitte voi olla että jossai unessa ei tapahdu juuri mitää ihmeellistä, mutta sen unen päätunne on ilo ja siks se uni tuntuu niin ihanalta. Tai mulla ainaki on näin et melkein joka unessa on joku tietty tunne. Voi olla et se on eri tunne ku mitä oikeesti tuntisin siinä tilantees. Nii toi uni minkä näin viime yönä nii rupesin miettimään sitä hirveesti koska siinä kaikki mun tukahdetut unelmat, ne joista en oo kertonu kenellekkään mut mitä mä haluaisin nii toteutu. Ja silti sen unen tunne oli katumus, vaikka oikees elämäs se olis ollu onnellisuus. En ny tiiä onko kukaa tajunnu mitää tästä mun selityksestä mut aloin vaan miettimään kaikkee tollasta.

Tähä loppuun vois laittaa vielä vähä sanoi 30 seconds to marsin "was it a dream?" biisistä nii ku tykkään laittaa tähä loppuun kaikkii lyriikoita 8)

Was it a dream?
Was it a dream?
Is this the only evidence that proves
A photograph of you and I

Your reflection I've erased
Like a thousand burned out yesterdays
Believe me when I say goodbye forever
Is for good